tag:blogger.com,1999:blog-5717631541302673863.post4868014456585852150..comments2011-05-18T23:05:50.795+02:00Comments on Katten: Doerak Ding 16: blabla en uhhuhomajakhttp://www.blogger.com/profile/17175137269118903745noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-5717631541302673863.post-81635138048568165402011-05-18T23:05:50.795+02:002011-05-18T23:05:50.795+02:00Hoe je omgaat met chat is een kwestie van afsprake...Hoe je omgaat met chat is een kwestie van afspraken maken en prioriteiten stellen. Als je merkt dat een klant sneller bij zijn doel komt doordat je hem via de chat te woord staat, terwijl het afhandelen van vragen per mail (en er komen soms echte vele A4tjes met onderzoeksresultaat mee met de vraag daar 'even' doorheen te lezen) veel meer tijd kosten, denk ik dat je gaat proberen een klant aan te moedigen de chat te gebruiken. Het succes hangt natuurlijk af van hoe het bevalt en of het ook voor de klant sneller werkt...Joost Salverdahttps://www.blogger.com/profile/06025126743794611917noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5717631541302673863.post-62880517427577102602011-05-16T12:53:27.008+02:002011-05-16T12:53:27.008+02:00Zo'n chatfunctie zou ik eerder een vaste plek ...Zo'n chatfunctie zou ik eerder een vaste plek geven op een site en niet voor even beschikbaar stellen. Hoe geef je bij de FT aan dat je deze mogelijkheid ineens een paar dagen biedt en krijg je dan geen vragen over hoe je met welke busdienst op de plek van de herdenkingen kunt komen of iets in die trend? Voor de FT lijkt mij persoonlijk een chatfunctie niet heel veel toevoegen. Vaak resulteren de gestelde vragen in diepgaander onderzoek, iets wat je niet even snel op het moment van een chat kunt doen. De functie werkt dan eerder tegen zichzelf. Vraag je via de chat ook nog even het e-mailadres op voor je antwoord en vergeet je niet dit adres foutloos te noteren? Alles bij elkaar lijkt mail me een geschikter medium.<br /><br />Iets dergelijks verwacht ik bij Inlichtingen. De binnenkomende vragen per mail schuiven naar ‘achteren’ omdat de medewerker de chat voorrang gaat verlenen. (Net als die binnenkomende telefoontjes aan een balie waar je net je vraag hebt gelanceerd.) Waaruit bestaan die vragen? Staat het antwoord al niet breedvoerig op onze gebruiksvriendelijke site? Of vragen waarvoor ook diepgaander onderzoek nodig is? Lijkt me een aardige discussie voor de afdeling Publiek.omajakhttps://www.blogger.com/profile/17175137269118903745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5717631541302673863.post-34133439268323934632011-05-14T20:46:47.253+02:002011-05-14T20:46:47.253+02:00Maf dat de badge het niet doet. Jammer dat ik niet...Maf dat de badge het niet doet. Jammer dat ik niet online was om te chatten ;-) Ik zie de chatback wel op je Blog, trouwens. Vond het zelf wel verwarrend waar je je moet aanmelden, wil iemand met je kunnen chatten. Ik heb meeboo niet geïnstalleerd (om Adri niet op de kast te jagen), maar ben wel benieuwd hoe het eruit ziet en wat het toevoegt.<br />Zie jij binnen de sites die je onderhoudt ergens een nuttige plek voor een chatfunctie? Freedomtrail ten tijde van de herdenkingen?Joost Salverdahttps://www.blogger.com/profile/06025126743794611917noreply@blogger.com