Totaal aantal pageviews

vrijdag 18 maart 2011

Doerak Ding 8: bloggen en vloggen

Wanneer het Guinness Book of Records ook de recordgegevens van dieren zou vermelden dan stond onze nieuwe aanwinst voor eeuwig op de allereerste plaats in de prestatiecategorie 'snelste ontsnapping'. In nog geen drie seconden nadat ik, nog wat dovig van het katten-gejammer tijdens de autorit, de deur van de mand opende, stond meneer al weer buiten. In dit korte tijdsbestek zag hij nog even kans om me van de nodige verwondingen te voorzien waardoor ik graag de achterdeur voor hem open deed. De goede raad van het asiel om het dier twee weken binnen te houden om aan het nieuwe huis te wennen kon na deze actie aan de wilgen gehangen worden. Wat een Doerak, doopte ik hem nog lichtelijk verdoofd door de gratis opgedrongen acupunctuur behandeling. Voorzichtig liep ik de tuin in om te kijken waar hij gebleven was. Op vijf meter afstand stond hij me in aanvalshouding vuil aan te kijken. Met de wetenschap dat hij via zijn chip weer bij me afgeleverd zou worden, wellicht door een aantal zeer moedige opofferingsgezinde dierenambulancemedewerkers, ben ik naar binnen gegaan. Ik deed het kattenluikje van het slot en plaatste daar een bakje met brokken achter.
Binnen een uur was het bakje leeg.

Het duurde wat lang voordat de geuploade film bij Vimeo te zien was, bij YouTube werkt dat gelijk, maar hierbij een slecht opgenomen video van een smakelijk etende Doerak.


Doerak aan de brokken from omajak on Vimeo.

Wie kent deze kater? Bijzonder schizofreen exemplaar.


Voor de website van het Gelders Archief gebruikte ik YouTube voor onder andere de tutorials, bijvoorbeeld voor het aanvragen van een bouwdossier.

Bij schaatsen op de grote vijver in Sonsbeek, voor de website MijnGelderland, heb ik muziek toegevoegd die te vinden is op YouTube. Hierdoor verschijnen onder in beeld reclames die je weer kunt wegklikken. Wanneer je het beeld op YouTube bekijkt kun je een reactie toevoegen in de vorm van tekst, maar ook met een video.

1 opmerking:

  1. Leuk om te zien de winterpret in Sonsbeek. Maar ik zie geen reclames door het aangepaste hosts-bestandje in mijn windows.
    Ik heb per ongeluk een reactie in het Gelderse geplaatst, die mag weg.

    O, de kat begint ook steeds automatisch te eten; moet steeds het geluid helemaal uitzetten. ;-)

    Mag_ma

    BeantwoordenVerwijderen