Totaal aantal pageviews

woensdag 6 april 2011

Doerak ding 11: Samenvatting

De interactie tussen D. en mij frustreerde heftig in het begin. Hierdoor kreeg D. min of meer macht over mijn neurologische verdedigingsreflexen. De eerste tijd liep ik als een bangelijk meisje spiedend door ZIJN huis en tuin omdat ik nooit wist uit welke hoek de wind ging waaien. Wanneer ik 's nachts zwetend wakker werd en de slaap niet kon vatten spookten de waaroms en hoezo's door mijn slaperige brein. Ooit heb ik op zo'n moment geprobeerd een visualisatie te maken van onze interactie. Dat zag er ongeveer zo uit:

wie input verwerken informatie output resultaat
Doerak accepteren van
onbekende invoer afkomstig van mijn persoon
probleem/TILT broadcast naar
alle nagels en tanden
vluchten
en vacht likken = gefrustreerd gedrag
Omajak in ruste, al een uur geen aanval gehad elke vorm van
wederzijdse informatie-overdracht die, gewild of ongewild, leidt tot
een gedragsaanpassing van de betrokkenen
au roepen en ontklitten c.q. afkoppelen jodium en pleisters
pakken = niet blij

De conclusie dat zijn informatieverwerkingsprobleem miscommunicatie opleverde werd mij deze nacht wel duidelijk.

Over Web 2.0. Ik ben een grootverbruiker van Google-producten. Eerst privé en later voor verschillende websites. En dat werkt allemaal al jaren naar behoren. Over Online kantoortoepassingen ben ik wat minder enthousiast. Ga je als bedrijf echt al je documenten op internet zetten? Misschien een enkele keer, wanneer je samen aan een document bezig bent, kan het handig zijn. Voor mezelf zou ik in zo'n geval na elke toevoeging een back-up maken. Voor de zekerheid.

Hierbij nog een aardige muzikale mashup.

4 opmerkingen:

  1. Jij liep met de zaterdagkrant als bescherming; ik moet mijn kussentjes van de bank halen en tussen mrs. Stippie en mezelf houden als ze weer grote pupillen heeft. Grote pupillen betekent letterlijk in kattentaal: "ik zieieieieieie jou, en ik val je zo aan"......

    Mag_ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat grootverbruik springt er bij sommige dingen duidelijk uit ;-) Als je de gepasseerde stations (#dingen) langsgaat, waarin zie jij dan het meeste als het om toepassen binnen het werk gaat (wat zouden we absoluut moeten gaan inzetten en wat niet?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Microsoft Sharepoint lijkt me wel iets voor in ons nieuwe gebouw. Ik begrijp dat, voordat we gaan verhuizen, hier een heel nieuw netwerk wordt ingericht. Weer 'terminal server' omdat dit de snelste manier is om ook vanuit thuis (via bijna elke verbinding) te kunnen werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het hele programma helaas niet, duse geen ervaring en geen idee wat je er allemaal mee kunt, maar is dit niet meer een intranetoplossing? Tussen collega's vast 2.0, maar naar de buitenwereld toe?

    BeantwoordenVerwijderen