Totaal aantal pageviews

maandag 23 mei 2011

Doerak Ding 18: orde in de chaos


Over chaos in zijn hoofd had Doerak wel een bestseller kunnen schrijven. Wellicht lag het euvel bij zijn schrompeloor dat tweemaal per week verzorgd moest worden, iets waar we beiden een grote hekel aan hadden. Via slinkse lokpartijen met niet te versmaden brokjes voer greep ik hem steevast snel in zijn nekvel en slingerde een groot formaat badlaken, dat ik wijselijk achter mijn rug verborgen hield, om hem heen. Nadat ik zeker wist dat zijn pootjes ook ingeklemd zaten durfde ik de mummie te verzorgen. Die blik waarmee hij me dan aankeek! Des duivels! Na de stressvolle verzorgingsactie ging hij demonstratief in de boekenkast zitten en negeerde me tot etenstijd.
Hij wist ook nooit precies de richting te bepalen waar een geluid vandaan kwam. Wat je bij normale twee-orige katten ziet is dat ze in één soepele beweging hun kopje in precies de goede richting neerzetten ten opzichte van het geluid. Bij D. leek zijn kopje dan op een neerstortend helikoptertje. Hierdoor is het misschien niet verwonderlijk dat hij zelfs schrok van zijn eigen schaduw en windkracht.

Over naar chaos in de boekenkast. Library Thing ga ik in de toekomst misschien wel gebruiken. Met de nadruk op ‘toekomst’, want wanneer ik een boek heb gekocht/gelezen kan ik er nadien moeilijk afstand van doen. De boekenkasten raken aardig verzadigd, waar mogelijk staan twee rijen achter elkaar. Van het bestaan van deze boeken weet ik pas weer af als de boekenkast uitgeruimd wordt. Hier ben ik dus wel even zoet mee.

De mogelijkheden van Library Thing zijn erg aantrekkelijk. Zoeken op auteur en toevoegen aan je bibliotheek is een makkie. Of boekbesprekingen lezen voor nog nieuwe aanwinsten en aan- en afraders volgen (anoniem) of actief meedoen.
Mijn waardering op Library Thing voor de boeken van Thomas Rosenboom komt wel aardig overeen met het gemiddelde.

Hiernaast heb ik een klein begin gemaakt met mijn toekomstige bezigheid. Mocht de klus van mijn eigen bibliotheek geklaard zijn dan wacht me een nog veel grotere van mijn huisgenoot. In zijn boekenkamer kun je je slechts zijwaarts tussen de stellingen door bewegen als het je al lukt om over de nieuwe aanwinsten heen te klauteren. Keren lukt alleen op kruispunten ;-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten